Вівторок, 07.05.2024, 16:49
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів станом на 01.09.2017 р.

Укладачі: Л.Б.Бесараб, методист Марїнського районний методичного центру координації та розвитку освіти;

Н.І.Клікунова, керівник районного МО вчителів хімії

Хімія

Оцінювання навчальних досягнень учнів, які вивчають природничі дисципліни за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, здійснюється відповідно до нових орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів (наказ МОНУ від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).

Оцінювання навчальних досягнень учнів 10-11 класів здійснюється відповідно до орієнтовних вимог оцінювання, затверджених наказом МОН України від 30.08.2011 №996 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти», орієнтов­них вимог оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії, біології, екології, природознавства, основ здоров’я. Як визначено цим документом «результати навчальної діяльності учнів на всіх етапах шкі­льної освіти не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками, метою навчання мають бути сформовані компетентності, як загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді та цінностях особистості. Компетентності не суперечать знанням, умінням, навичкам, вони передбачають здатність осми­слено їх використовувати». Документом передбачено реалізацію компетентнісного підходу в оцінюванні навчальних досягнень учнів. «Удосконалення освітнього процесу з урахуванням компетентнісного підходу полягає в тому, щоб навчити учнів застосовувати набуті знання й уміння в конкретних навча­льних та життєвих ситуаціях».

Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які рекомендовано фіксувати в окре­мому (спеціальному) журналі.

На початку вивчення теми (частини теми, сукупності тем) учитель має ознайомити учнів із тривалістю її (їх) вивчення (кількістю занять), кількістю й тематикою обов’язкових робіт і термінами їх проведення, орієнтовними завданнями (прикладами задач), умовами оцінювання.

Обов’язковими для проведення з хімії є такі види навчальної діяльності: лабораторні досліди, практичні роботи, навчальні екскурсії. При цьому окремим уроком є тільки урок-практична робота та екскурсія, лабораторні досліди є лише частиною уроку хімії. Оцінювання лабораторних дослідів із хімії здійснюється залежно від їх мети та завдань за вибором учителя. Практичні роботи з хімії підлягають обов’язковому оцінюванню для всіх учнів. Відпрацювання пропущених учнем лабораторних дослідів, практичних робіт, екскурсій - недоцільне, тому після колонки з датою цього уроку (наприклад, практичної роботи) не залишають вільну колонку без дати.

Під час навчально-виховного процесу в травмонебезпечних кабінетах обовязковим є проведення інструктажів: вступного – на початку навчального року, первинного – на початку семестру, теми, лабораторної, практичної роботи. Всі вищезазначені інструктажі реєструються в графі «зміст уроку» журналу обліку навчальних занять з вказанням назви інструктажу та номеру інструкції. Первинні, цільові та позапланові інструктажі реєструється також у окремих відповідних журналах встановленого зразка, що повинні бути у кожному травмонебезпечному кабінеті.

На сторінці запису змісту проведених уроків практична робота (лабораторний дослід) записуються таким чином: «Практична робота № 1. Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідроген карбонатів. Інструктаж з БЖ (інструкція №...).»; «Лабораторний дослід № 5. Виявлення сульфат-іонів у розчині. Інструктаж з БЖ (інструкція №...)». назва первинного інструктажу (без скорочень) або номер інструкції з безпеки життєдіяльності (як вищенаведено) зазначаються поряд із темою лабораторної роботи (досліду).

Учитель має право вирішувати, як виконати той чи інший експеримент. Окремі демонстрації можна виконувати як лабораторні досліди, а лабораторні досліди – як демонстрації або практичні роботи, але не навпаки.

Окрема оцінка за ведення зошитів з хімії не виставляється.

Окремий урок тематичного оцінювання не проводиться. При цьому одна письмова тематична (контрольна) робота на семестр є обов’язковою. Запис про цю роботу здійснюється так: на сторінці змісту уроків записується дата проведення уроку та «Контрольна робота 1 з теми …», а на сторінці обліку навчальних досягнень учнів у відповідній клітинці записується дата.

Тематична оцінка, яка виставляється по закінченні вивчення теми (частини теми), має враховувати всі види навчальної діяльності учнів, передбачені навчальними програмами, а саме:

  • рівень володіння теоретичними знаннями;
  • рівень умінь використовувати теоретичні знання під час розв’язування задач різного типу;
  • оцінювання навчальних досягнень учнів за техніку виконання практичних (лабораторних) робіт (дослідів);
  • оцінювання вміння узагальнювати результати дослідження.

Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку без дати з надписом «Тематична». Так, відповідно до розподілу навчальних годин упродовж року, мінімальна кількість тематичних оцінок з предмету «хімія» має становити: 35 годин – 4 тематичні, 70 годин – 6 тематичних, 140 годин – 8 тематичних. Необхідність збільшення кількості тематичних оцінок визначається вчителем.

Клітинка, в якій виставляється «Тематична», залишається вільною протягом одного тижня після виходу на навчальні заняття до школи учня, який був відсутній через хворобу або інші виняткові поважні причини, що підтверджуються документально. Після складання учнем відповідного тематичного матеріалу вільна клітинка та клітинка «Тематична» підлягають заповненню. Тематична оцінка може бути виставлена вищою за оцінку, отриману учнем безпосередньо на уроці тематичного оцінювання, з урахуванням поточних оцінок переважно високого та достатнього рівнів.

Семестрова оцінка виставляється учням на основі всіх наявних протягом семестру тематичних оцінок з урахуванням вимог чинних програм та інструктивно-методичних листів Міністерства освіти і науки України з викладання дисциплін.

Семестрові роботи як окремий вид підсумкових робіт не проводяться.

Учень має право на коригування тільки семестрових оцінок.

Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у клітинку
«І СЕМЕСТР» («ІІ СЕМЕСТР») виставляється «н/а»

Обов’язковому оцінюванню підлягають результати вивчення предметів інваріантної частини навчального плану, а також спецкурси, курси за вибором, що входять до варіативної складової робочого навчального плану, якщо здійснювалося їх поточне та тематичне й семестрове оцінювання.

Оцінювання навчальних проектів

Упродовж навчального року учень має обрати одну із запропонованих тем і виконати щонайменше один проект самостійно або в групі. Оцінювання навчальних проектів здійснюється індивідуально за самостійно виконане учнем завдання чи особистий внесок у груповий проект, за повноту розкриття теми дослідження, презентацію індивідуального проекту:

  • бали низького рівня учні отримують у разі подання роботи (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами;
  • бали середнього рівня – за фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання;
  • бали достатнього рівня – за правильне виконання своєї частини роботи у разі, якщо виконавець не брав участі в підсумковому обговоренні та формулюванні висновків за результатами дослідження;
  • бали високого рівня – за дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи та презентацію індивідуального проекту або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначення мети і завдань, активній участі в аналізі результатів і формулюванні висновків.

Захисту проектів можна присвятити частину відповідного за змістом уроку або окремий урок. При цьому в класному журналі у графі «Зміст уроку» робиться запис: «Представлення результатів навчального(их) проекту(ів)» із зазначенням його (їх) тематики. У випадку виконання навчального (их) проекту (ів) на уроці у класному журналі робиться запис «Навчальний проект» із зазначенням його теми.

Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів із факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.

Річна оцінка (РІЧНА) виставляється на основі семестрових оцінок (І СЕМЕСТР та ІІ СЕМЕСТР) або (та) скоригованих семестрових оцінок (СКОРИГОВАНА).

Річна оцінка не коригується. Річна контрольна робота як окремий вид роботи не проводиться. Протягом навчального року проводиться дві контрольних роботи .

Екскурсії, передбачені змістом навчальної програми, обліковуються на відповідних сторінках навчальних предметів класного журналу та можуть оцінюватися на розсуд учителя.

Наприкінці навчального року вчителем робиться відповідний запис «Програму виконано в повному обсязі» (підпис та ПІБ учителя).

Якщо впродовж навчального року був наказ по навчальному закладу щодо ущільнення навчальної програми, по закінченні навчального року після всіх записів у графі «Зміст уроку» слід писати:

«За програмою -__ годин.

Заплановано - __ годин.

Опрацьовано, в т.ч. ущільнено -__годин

Програму виконано в повному обсязі за рахунок ущільнення навчального матеріалу»

/_підпис вчителя_/ ПІБ вчителя»

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
uCoz