Вівторок, 07.05.2024, 12:19
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів з доповненнями станом на 01.09.2017 р.

Укладачі: Л.Б.Бесараб, методист Марїнського районний методичного центру координації та розвитку освіти;

Л.М.Ткаченко, керівник районного МО вчителів географії та економіки.

                                                                                         Економіка

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 №496 «Про затвердження інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» визначено порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 10 -11-х класів загальноосвітніх закладів з предмету «економіка».

Записи в журналі ведуться державною мовою.

Записи проводять чорнилами (пастою)одного кольору, чітко й охайно. Не допускаються виправлення та скорочення в записах. У разі помилкового або неправильного запису робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.

Відсутність учня (учениці) на уроці позначається літерою «н».

Дата проведення уроку записується у вигляді дробу як у лівій стороні журналу, так і в правій (09/09).

В лівій стороні журналу над датами пишемо назви тем чи розділів, що вивчаються.

В лівій стороні журналу не докреслювати олівцем останню колонку.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371.від 03.06.2008р. № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Основними видами оцінювання навчальних досягнень є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

  • оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення уроку, коли здійснювалося оцінювання. При визначенні оцінки доцільно враховувати не лише рівень теоретичних знань, а й набуті учнем навички.

Формами перевірки теоретичних знань можуть бути:

  • усні відповіді за заданою темою;
  • реферати, есе за заданою або обраною учнем темою;
  • відповіді на тестові завдання різних рівнів складності;
  • висловлення власної думки в процесі обговорень актуальних економічних проблем.

Перевірка набутих навичок може здійснюватися у процесі:

  • вирішення задач різних рівнів складності;
  • побудови графіків, що пояснюють зміст або динаміку певних економічних процесів;
  • розрахунків окремих економічних показників за фактичними даними;
  • оцінки результатів дослідження певних економічних процесів або явищ.

Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом «Тематична» без дати. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.

Тематична оцінка не підлягає коригуванню. Після виставлення тематичної оцінки клітинки в класному журналі не пропускаються.

У класному журналі для тематичного оцінювання учнів після останнього уроку розділу чи теми відводиться одна колонка: для виставлення тематичного балу і записується – Тематична. Дата в цій колонці не записується.

Якщо учень був відсутній на уроках протягом вивчення теми, то у колонку з надписом «Тематична » виставляється н/а (не атестований).

Якщо в учня була хоча б одна оцінка, а потім він був відсутній – оцінка виставляється по одній оцінці.

Рекомендується виставляти не менше 3 тематичних оцінок за семестр при 70-ти й 2 тематичних оцінок за семестр при 52-ох годинах навчальної програми з географії. Вчитель може збільшити кількість тематичних оцінок на свій розсуд.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок.

Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр.

Якщо учень (учениця) був (була) відсутній(я) на всіх уроках протягом семестру у колонку з надписом І семестр, ІІ семестр виставляється н/а (не атестований). Семестрова оцінка може підлягати коригуванню з дотриманням відповідної процедури.

Скоригована оцінка не може бути нижчою за семестрову.

Скоригована оцінка виставляється без дати в колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр, ІІ семестр.

У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 червня поточного року.

Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.

Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без зазначення дати не раніше , ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.

Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

У випадку не атестації учня за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований).

Річна оцінка коригуванню не підлягає.

Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колонку з надписом ДПА без зазначення дати.

Учням, яким оцінка з ДПА переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з надписом Апеляційна без дати.

Учням, які не пройшли ДПА у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а (не атестований).

У графі «Зміст уроку» записується тема уроку відповідно до програми та календарного планування повністю. У «Змісті уроку» нічого не виділяємо та не підкреслюємо.

У графі «Домашнє завдання» стисло записується його зміст (опрацювати §, прочитати, позначити, оформити, скласти конспект, повторити, проаналізувати,*…..). Не допускати скорочень(окрім слова «сторінка» - «с.»), дотримуватися орфографічного режиму. Д/з повинні бути логічними, різноманітними, різнорівневими. Запис д/з починати з дієслова. В кінці запису д/з обов’язково ставити крапку.

У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «Домашнє завдання» після запису домашнього завдання записує «заміна» , прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.

У розділі ІІІ журналу «Облік проведення навчальних екскурсій та практики» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій, навчальної практики, що проводять у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України на ці види навчальної діяльності.

Поруч із тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.

У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання записує «заміна», прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.

Одна письмова тематична контрольна робота на семестр є обов’язковою (на правій сторінці журналу робиться запис про проведення контрольної роботи).В лівій сторінці журналу над датою проведення контрольної роботи слід робити надпис: «К.р.» Якщо хтось з учнів був відсутнім натематичній контрольній роботі (або на обов’язкових письмових роботах) після колонки з датою цієї роботи рекомендовано залишати вільну клітинку для оцінювання такого учня.

Письмова контрольна робота в кінці семестру не є обов’язковою.

Для контрольних робіт передбачаються окремі зошити чи аркуші, які зберігаються впродовж навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі.

Якщо заплановано уроки тематичного контролю, то в змісті уроку фіксувати:

ДАТА

ЗМІСТ УРОКУ

24/12

Узагальнюючий контроль із теми «Ринкова економіка»

Учням рекомендовано мати робочий зошит. Оцінка за ведення зошита з географії та економіки в журнал не виставляється.

Для глибшого засвоєння матеріалу та набуття учнями практичних навичок рекомендовані 7 практичних робіт (рівень стандарту, академічний рівень), 12 практичних робіт (профільний рівень), тематика яких вказана в пояснювальних записках до програм.

Усі практичні є обов’язковими для виконання присутніми на уроці учнями.Оцінювання практичних робіт здійснюється на розсуд вчителя ( не є обов’язковим на кожному уроці) , але 4 практичні роботи на рік, 2 на семестр, які визначає вчитель, для кожного учня є обов’язковим

Теми практичних робіт прописуються у змісті уроку на правій сторінці журналу.

В лівій сторінці журналу над датами проведення обов’язкових практичнихробіт слід робити надпис: «Пр.р.» (без вказування номеру). Якщо хтось з учнів був відсутнім на уроці, після колонки з датою проведення практичної роботи слід залишати вільну колонку для відпрацювання. Решта практичних робіт (теми прописувати в лівій сторінці журналу над датами проведення цих робіт не обов’язково).

Навчальні та тренувальні практичні роботи записуються в правій стороні журналу і можуть бути як частиною уроку, так і виконуватися весь урок. В разі , коли учень хворів і не виконав одну з таких практичних робіт, він отримує «н» і цю роботу не виконує.

Рекомендуємо не оцінювати практичну роботу №3 (11 клас, рівень стандарту) і №1 (11 клас, профільний рівень) «Визначення особистої здатності до підприємництва», але обговорити її результати в класі.

Після проведення навчальної або тренувальної практичної роботи клітинка в класному журналі не пропускається. В лівій стороні журналу така практична робота не підписується над датою її проведення.

Практичні роботи оформляються в робочих зошитах або зошитах для практичних робіт із друкованою основою, які мають відповідний гриф МОН України або схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Поле з лівої сторінки журналу нижче списку учнів та оцінок залишається без записів.

Перед початком вивчення чергової теми учнів варто ознайомити з тривалістю її вивчення (кількістю занять); кількістю і тематикою обов’язкових робіт і термінами їх проведення; питаннями, що виносяться на тематичне оцінювання, якщо воно проводиться в усно-письмовій формі, або орієнтовними завданнями (задачами) тощо; терміном і формою проведення тематичного оцінювання; критеріями оцінювання.

 

Якщо впродовж навчального року був наказ по навчальному закладу щодо ущільнення навчальної програми, по закінченні навчального року після всіх записів у графі «Зміст уроку» слід писати:

«За програмою -__ годин.

Заплановано - __ годин.

Опрацьовано, в т.ч. ущільнено -__годин

Програму виконано в повному обсязі за рахунок ущільнення навчального матеріалу»

/_підпис вчителя_/ ПІБ вчителя»

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
uCoz