Вівторок, 07.05.2024, 11:05
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів з доповненнями станом на 01.09.2017 р.

Укладачі: Л.Б.Бесараб, методист Мар’їнського районного методичного центру координації та розвитку освіти;

Л.М.Ткаченко, керівник районного МО вчителів географії та економіки

Географія

Об’єктивне оцінювання навчальних досягнень учнів 7-11 класів із географії проводиться відповідно до наказу МОН України від 30.08.2011 року № 996 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».

У 6,7,8 класах загальноосвітніх навчальних закладів, починаючи з 2014-2015 навчального року, відповідно, набувають чинності вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 року № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

Записи в журналі ведуться державною мовою.

Записи проводять чорнилами (пастою)одного кольору, чітко й охайно. Не допускаються виправлення та скорочення в записах. У разі помилкового або неправильного запису робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.

Відсутність учня (учениці) на уроці позначається літерою «н».

Дата проведення уроку записується у вигляді дробу як у лівій стороні журналу, так і в правій (09/09).

В лівій стороні журналу над датами пишемо назви тем чи розділів, що вивчаються.

В лівій стороні журналу не докреслювати олівцем останню колонку.

Виставлення оцінок до класного журналу здійснюється на підставі наказу МОН України від 03.06.2008р. № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»:

  • оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).

Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом «Тематична»без дати. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. У порівнянні з традиційною системою оцінювання тематична оцінка навчальних досягнень повинна бути більш змістовною, диференційованою, об’єктивною.

  • у класному журналі для тематичного оцінювання учнів після останнього уроку розділу чи теми відводиться одна колонка для виставлення тематичного балу і підписується  "Тематична". Дата в цій колонці не записується. Тематична оцінка не підлягає коригуванню.

Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований(а)). Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 червня поточного року.

Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.

Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

У випадку не атестації учня за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований).Річна оцінка коригуванню не підлягає.

Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колону з надписом ДПА без зазначення дати.Учням, яким оцінка з ДПА переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з написом Апеляційна без дати.

У графі «Зміст уроку» записується тема уроку відповідно до програми та календарного планування повністю. У «Змісті уроку» нічого не виділяємо та не підкреслюємо.

У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (опрацювати §, прочитати, позначити, оформити, скласти конспект, повторити, проаналізувати,*…..). Не допускати скорочень (окрім слова «сторінка» - «с.»), дотримуватися орфографічного режиму. Д/з повинні бути логічними, різноманітними, різнорівневими. Запис д/з починати з дієслова. В кінці запису д/з обов’язково ставити крапку.

При визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги:

у 5-6-х класах-2,5 години;

у 7-9-х класах- З години;

у 10-І2-х класах - 4 години.

У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «Завдання додому» після запису домашнього завдання записує «заміна , прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.

У розділі ІІІ журналу «Облік проведення навчальних екскурсій та практики» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій, навчальної практики, що проводять у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України на ці види навчальної діяльності. Поруч із тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.

Практичні роботи — невід’ємна складова процесу навчання географії, виконання яких сприяє формуванню географічних умінь, навичок, способів
діяльності.

Учитель може самостійно обирати характер практичних робіт для досягнення запланованих результатів відповідно до програми.

Тренувальні практичні роботи виконуються учнями у класі під керівництвом учителя.За виконання навчальних і тренувальних робіт оцінки виставляються вибірково з урахуванням виконаного обсягу і якості роботи.

Підсумкові практичні роботи виконують контролюючу функцію, виконуються учнями у класі самостійно і обов’язково оцінюються вчителем.

Кількість практичних робіт в межах теми відповідає програмним вимогам.Усі практичні є обов’язковими для виконання присутніми на уроці учнями. Оцінювання практичних робіт здійснюється на розсуд вчителя ( не є обов’язковим на кожному уроці) , але 4 практичні роботи на рік, 2на семестр, які визначає вчитель, для кожного учня є обов’язковим. Рекомендується спланувати їх, як підсумкові, за темою.

Теми практичних робіт прописуються у змісті уроку на правій сторінці журналу. В лівій сторінці журналу над датами проведення обов’язкових практичних робіт слід робити надпис: «Пр.р.»(без вказання номеру). Якщо хтось з учнів був відсутнім на уроці, після колонки з датою проведення практичної роботи слід залишати вільну колонку для відпрацювання. Решта практичних робіт (теми прописувати в лівій сторінці журналу над датами проведення цих робіт не обов’язково) оцінюється на вибір учителя: у всіх учнів класу чи вибірково в окремих учнів.

Так, у 6 класі пропонується 9 практичних робіт, 4 з яких оцінюються обов’язково, решта – на вибір учителя.

На профільному рівні у кожному семестрі обов'язково оцінюється 8-10 практичних робіт. Теми практикуму (круглих столів, семінарів, практичних робіт і т.д.) записують у змісті уроку на правій сторінці журналу.

 

 

ЗМІСТ УРОКУ

 
 

Що вивчає географія. Зародження і розвиток географії.

№1. Круглий стіл «Нові напрямки досліджень сучасної географії».

 

№2. Практична робота «Роль географії у формуванні візитної картки країни».

 

Багато практичних робіт (профільний рівень) не потребують письмової перевірки, оскільки їх пропонують проводити у формі семінарських занять, конференцій, круглих столів, дискусій, подання (захисту) групових проектів. Оцінювання навчальних досягнень учнів відбувається на уроці.

Є практичні роботи, виконання яких розраховане на декілька уроків. На правій сторінці журналу у змісті уроку фіксувати: Практична робота № 8 (продовження), Практична робота № 8 (закінчення).

У 6 класі для виконання практичної роботи № 6 «Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз» потрібні дані метеорологічних спостережень за місяць. Рекомендується три шляхи отримання метеорологічних даних:

• ведення учнями спостережень за погодою впродовж місяця й оформлення ними календаря погоди (у робочому зошиті чи на окремому аркуші);

• ведення учнями спостережень за погодою впродовж місяця, результати яких фіксуються в настінному календарі погоди в кабінеті;

• використання метеорологічних даних з Інтернету, але долучати до пошуку потрібної інформації учнів.

Вести календар погоди упродовж навчального року необов’язково (достатньо одного місяця). Оцінка за календар погоди не виставляється.

У 6 класі програмою передбачено дослідження, оцінювання яких здійснюється вибірково – за бажанням учителя та учнів. Теми досліджень у 6 класі (для зручності рекомендуємо їх пронумерувати):

Дослідження 1. Спостереження на місцевості за змінами у природі;

Дослідження 2. Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття;

Дослідження 3. Аналіз стану повітря у своєму населеному пункті з використанням різних джерел інформації та власних спостережень.

Дослідження 4. Дослідити гідрологічні особливості найближчої місцевої водойми та її використання;

Дослідження 5. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів.

Теми досліджень записують у змісті уроку на правій сторінці журналу.

 

 

ЗМІСТ УРОКУ

 
 

Організація власних географічних спостережень.

Дослідження 1. Спостереження на місцевості за змінами у природі

 

Із запропонованої тематики досліджень учень вибирає 1-2 дослідження (впродовж року) та виконує їх індивідуально або в групі. Результати дослідження презентуються та оцінюються вчителем.

Кількість зошитів регламентується листом МОН України від 27.12.2000 року № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах».

Для виконання усіх видів письмових робіт учням потрібно мати один робочий зошит.Оцінка за ведення зошита з географії та економіки в журнал не виставляється.

Практичні роботи оформляються в робочих зошитах або зошитах для практичних робіт із друкованою основою, які мають відповідний гриф МОН України або схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Рекомендується виставляти не менше 3 тематичних оцінок за семестр при 70-ти й 52-ох годинах навчальної програми з географії. Вчитель може збільшити кількість тематичних оцінок на свій розсуд.

Протягом навчального року обов’язковим є виконання двох контрольних робіт (одна на семестр).

На правій сторінці журналу робиться запис про проведення контрольної роботи. В лівій сторінці журналу над датою проведення контрольної роботи слід робити надпис: «К.р.». Якщо учень був відсутнім на обов’язкових письмових роботах або ж протягом усієї навчальної теми, після колонки з датою цієї роботи рекомендовано залишати вільну клітинку для оцінювання такого учня.Такою письмовою роботою може виступати й практична робота, якщо дата її проведення збігається з датою тематичної атестації.

Письмова контрольна робота в кінці семестру не є обов’язковою.

Для контрольних робіт передбачаються окремі зошити чи аркуші, які зберігаються впродовж навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі (лист МОН України від 27.12.2000 р. №1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах»).

Якщо заплановано уроки тематичного контролю, то в змісті уроку фіксувати:

 

ДАТА

ЗМІСТ УРОКУ

22/09

Узагальнюючий контроль із теми «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»

Поле з лівої сторінки журналу нижче списку учнів та оцінок залишається без записів.

Учитель має право виставляти бали за тему без додаткового опитування (письмової роботи) тим учням, які мають достатню кількість поточних оцінок, а також якщо отримана таким чином оцінка задовольняє учня. Поточне оцінювання, у разі його застосування вчителем, має відігравати заохочувальну, стимулюючу та діагностичну роль.

Перед початком вивчення чергової теми учнів варто ознайомити з тривалістю її вивчення (кількістю занять); кількістю і тематикою обов’язкових робіт і термінами їх проведення; питаннями, що виносяться на тематичне оцінювання, якщо воно проводиться в усно-письмовій формі, або орієнтовними завданнями (задачами) тощо; терміном і формою проведення тематичного оцінювання; критеріями оцінювання.

На правій стороні розгорнутої сторінки журналу вчитель зобов'язаний записувати тему, вивчену на уроці, і завдання додому.

У разі проведення здвоєних уроків (у тому числі семінарських занять) дата і тема кожного уроку (семінару) записуються окремо.

Кількість годин з кожної теми повинна відповідати затвердженому календарно-тематичному плануванню й програмі з предмета.

Якщо впродовж навчального року був наказ по навчальному закладу щодо ущільнення навчальної програми, по закінченні навчального року після всіх записів у графі «Зміст уроку» слід писати:

«За програмою -__ годин.

Заплановано - __ годин.

Опрацьовано, в т.ч. ущільнено -__годин

Програму виконано в повному обсязі за рахунок ущільнення навчального матеріалу»

/_підпис вчителя_/ ПІБ вчителя»

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
uCoz